1.9 tdi bxe padł.co kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elpolacco
    L&K
    • 2010
    • 1372
    • Volkswagen
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    #76
    rado84, a sprzedający poinformował Cię, że auto podczas jazdy spala ON? :diabelski_usmiech Z którego roku masz tą Octavie i ile za nią dałeś :?: Jakie masz przebieg?
    VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

    Komentarz

    • elpolacco
      L&K
      • 2010
      • 1372
      • Volkswagen
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #77
      rado84, pochwali się ile dałeś? 22tys.zł? :diabelski_usmiech
      VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

      Komentarz

      • shu
        Rider
        • 2013
        • 372
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #78
        Deo, :haha: :haha: :haha:
        Ja się chłopakowi trochę nie dziwię. Kupował pancerne TDI a tu po miesiącu silnik pada. Jest rozgoryczony i wkurwio#y. Szuka dziury w całym. A jej nie znajdzie. Miałeś pecha brachu. Z mojej strony mogę tylko współczuć.
        ...a w garażu "zielona kura"...

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8162
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #79
          Zamieszczone przez rado84
          ale jak się kupuję auto za 25 tys to chce się pojeździć więcej niż 2000 km bez poważnych napraw.
          Już raz zadałem ci pytanie czy to jest twoje pierwsze auto? A rozrząd, olej. filtry po zakupie wymieniłeś? Czy jak pasek strzeli za xx km to też sprzedający będzie winny? Panie ... (edit ) Bo nawet jakbyś miał od nowości takie auto to już trzeba się liczyć z jakimiś kosztami.... mniejszymi, większymi ale kosztami.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15975
            • Superb III (3V3)

            #80
            Zamieszczone przez rado84
            co do przepustnicy jest do dogaszania silnika. i to nie jest zawór egr bo mój bxe nie posiada filtra cząsteczek stałych.
            a co do czujnika deszczu nigdy samochodu nie miałem z takim czujnikiem i skąd mam wiedzieć jak wygląda. skoro sprzedający pisze ze jest to powinien być.
            Wyjaśnij związek między EGR a DPF. Co do tego, że sprzedający pisze to powinno być, to czy szukałeś już kiedyś auta używanego? Nie od dzisiaj wiadomo, że trzeba weryfikować każde słowo z ogłoszenia.
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Panowie tak czytam, że te BXE to padło straszne, ale pytanie czy mieliście te samochody od nowości? Sami wiecie jak jest :roll: Auto przy kupnie ma przebieg niby 120 tys. km a w rzeczywistości 320 tys. km. Druga sprawa, jak auto było jeżdżone. Poprzedni właściciel mógł np. auto katować itp. itd.

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #82
                Zamieszczone przez rado84
                Witam, nadal Was nie rozumiem, forum jest do pomocy do biczowania innych....
                Nie do biczowania innych, ale jak widzisz, ignorancja takiego kalibru jak Twoja nie tylko mnie drażni.

                To Ty zacząłeś swoje wystąpienia od straszenia sprzedawcy sądem, pomimo tego, że okazało się, że nie masz żadnego przygotowania, by kupić używany samochód.

                Zamieszczone przez rado84
                rozumiem też że nie kupuję auta nowego a i te się psują po wyjeździe z salony. ale jak się kupuję auto za 25 tys to chce się pojeździć więcej niż 2000 km bez poważnych napraw.
                A ja chciałbym mieć słonia w karafce i 10 trylionów złotych na koncie w banku. I co z tego? Uwierz, są ludzie, którzy wydają po 100 tysięcy za wraki samochodów i wiedzą co robią (to odniesienie do podkreślanej przez Ciebie sumy pieniędzy).

                Mógłbyś np. kupić auto kradzione, które zostałoby zajęte przez policję i tyle byś go widział. Naprawdę zmniejsz ciśnienie na punkcie tej Twojej wydanej kasy. Wszyscy czytający już rozumieją, wydałeś ją nie do końca najlepiej, ale to nie powód do tego, by cały świat teraz naprawiał Twój błąd.

                Zamieszczone przez rado84
                co do przepustnicy jest do dogaszania silnika.
                Uwaga! mówisz o klapie gaszącej! Nigdy nigdzie nijak nie nazywano tego elementu przepustnicą! Przepustnica w silnikach spalinowych służy do czegoś innego - http://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica

                Zamieszczone przez rado84
                i to nie jest zawór egr bo mój bxe nie posiada filtra cząsteczek stałych.
                EGR to zawór recyrkulacji spalin! Filtr cząstek stałych to DPF lub FAP (skrót zależny od producenta auta)! Zanotuj to sobie jakoś czy jak...

                Zamieszczone przez rado84
                a co do czujnika deszczu nigdy samochodu nie miałem z takim czujnikiem i skąd mam wiedzieć jak wygląda. skoro sprzedający pisze ze jest to powinien być.
                Bajki także napisano i je w wielu egzemplarzach wydrukowano, ale nie jest to broń boże powód, by w nie wierzyć.

                Zamieszczone przez rado84
                teraz pewnie napiszecie jak to sprzedający ma ciężko upchnąć zajeżdżony samochód i dobrze ze znalazł osobę taką jak ja co się nie zna. pewnie mogę wydać drugie 20 tys i naprawić samochód na chwałę sprzedającego cwaniaka.
                Po tym co piszesz, widać, że sprzedający wcale się nie namęczył, by sprzedać swoje auto i wcale nie był strasznym cwaniakiem. Ot, napisał bajkę z krainy 1000 i jednej nocy, w którą nikt, mający odrobinę pojęcia o samochodach i mechanice, przy zdrowych zmysłach by nie uwierzył. Ale trafił na Ciebie, bajka się spodobała, efekty dalsze już mniej więcej znamy.

                W filmie "Payback" był taki tekst:
                N.i.c.e...g.u.y.s...a.r.e...f.i.n.e. Y.o.u.'.v.e...g.o.t.t.a...h.a.v.e...s.o.m.e.o.n.e. ..t.o...t.a.k.e...a.d.v.a.n.t.a.g.e...o.f. B.u.t...t.h.e.y...a.l.w.a.y.s...f.i.n.i.s.h...l.a. s.t.
                (kropki po to by forum nie cięło angielskiego cytatu)

                Jak to któryś z kolegów wcześniej na forum napisał: szkoły są za darmo, ale wiedza kosztuje. No i masz przykład - nie masz pojęcia, jak się zabrać za zakup używanego auta, to płacisz frycowe. I będziesz płacił, albo zadbasz sam o to, by już nikt nigdy więcej ciemnoty Ci nie wciskał.

                aronus, daj pokój z takimi uwagami. U mnie zdechła głowica, wałek rozrządu i turbina. Wałek mógł pójść w diabły przez słaby olej (ale raczej zdechł przez problemy z zaworami), o turbinę dbałem jak o własną emeryturę (a też się rozciekła), ale głowica okazała się szmelcem, bez winy użytkownika - zabite zostały prowadnice zaworowe (coś, co wręcz nie powinno mieć styczności z żadnymi materiałami eksploatacyjnymi jak np olej).

                Silnik się naklekotał rzeczywiste 192000km, ale okres gwarancji przejechał z podwójnym okładem, więc cel inżynierów został spełniony. To jest standard nowoczesnych produktów komercyjnych, komputerów, lokówek, pralek, lodówek, samochodów!

                Teraz ma 215000km i zawsze na noc dostaje przyjaznego kopa w półośkę, by wytrzymał kolejne 192000km.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8162
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #83
                  Zamieszczone przez robreg
                  Teraz ma 215000km i zawsze na noc dostaje przyjaznego kopa w półośkę, by wytrzymał kolejne 192000km.
                  widać lubisz to auto :diabelski_usmiech
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • aronus
                    Rider
                    • 2008
                    • 643
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #84
                    Roberg, no jak silnik w ciągu 200 tys. km miał dwa remonty :shock: a do tego dbane było to kupa z tego BXE straszna. Problem jest taki, że nie wiadomo z jakim teraz silnikem auto kupić, bo 1,4 TSI rozrząd, 1,8 TSI pierścienie, nowe TSI na pasku są za krótko na rynku, żeby stwierdzić czy mają jakieś przypadłości :shock:

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #85
                      Iaronus, kup sobie 1.6TDI
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #86
                        aronus, bxe...jeden 100 tys nie da rady, a patrzac na mobile....to tez pod 500 tys podchodza. Choc po przekroczeniu granicy ma juz magiczny przebieg 160-190 tys.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez aronus
                          Problem jest taki, że nie wiadomo z jakim teraz silnikem auto kupić (...) :shock:
                          odpowiedz jest jasna i prosta! 1.9 TD albo 1.9 TDI zasilane VP! Każdy nowszy silnik jest obarczony godzinami prac inżynierów spędzonych nad tym, by nie działał zbyt długo.

                          piotrek_os, moj silnik tak naprawde remontu nie miał :-) w ch..... kasy pochłonęła jedynie głowica i osprzęt - dół jest w bardzo dobrym stanie. Tylko naprawy wspolczesnych silnikow robione wg sztuki, sa po prostu cholernie drogie ;-)

                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          widać lubisz to auto :diabelski_usmiech
                          przez 90 tysiecy od kupna do naprawy silnika zapracowało sobie bardzo mocno na pozytywny stosunek do niego. :-)
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #88
                            Na forum internetowym tego nie sprawdzisz.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • shu
                              Rider
                              • 2013
                              • 372
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #89
                              Ale co trzeba robić? Napisałeś dość enigmatycznie.
                              ...a w garażu "zielona kura"...

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8162
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #90
                                Zamieszczone przez rado84
                                Witam, i wyszło to co myślałem silnik bierze olej, mechanicy podali przybliżony koszt naprawy w granicach 3-4 tys.
                                każdy silnik bierze olej jeden więcej...2gi mniej. Ale jaka jest konkretna diagnoza? I w jaki sposób była robiona? Bo jak pojechałeś gdzieś do xx i ten ktoś zobaczył, że nie masz pojęcia o samochodzie to różnie może to być..... - może cie po prostu w ch...a zrobić.
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • hyp
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 146
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #91
                                  Najpierw niech zaufany mechanik Ci dokładnie zdiagnozuje co jest grane, (zaufany mechanik w tym kontekście nie oznacza Twój znajomy, tylko mechanik którego masz sprawdzonego i często jest tak że dobry mechanik nie jest najtańszy.)

                                  Ja jestem zwolennikiem remontu silnika tylko przez ogarnięto mechanika bywały takie przypadki i chyba nawet na tym forum opisane że kupiony silnik na wymianę był w bardzo złym stanie.

                                  Z drugiej strony lepiej niech bierze olej niż miałoby go przybywać (częste przypadki z DPF w wcześniejszych latach), u mnie też w pewnym momencie auto kopciło przy ostrej jeździe, a potem się okazało że przepławka świruje i podaje złe parametry, po wymianie już nie widuje czarnej chmury,
                                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                  Komentarz

                                  • adaś
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 876
                                    • Volkswagen

                                    #92
                                    Ciekawe na co wymieniają. Nie pytałeś się?
                                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 10918
                                      • Fiat

                                      #93
                                      adaś, na pospawany bxe :P
                                      dla mnie beznadziejne ogłoszenie, podejrzane jak nie pisze co wsadza nawet, a tym bardziej nie chce powiedzieć...co za patologia. To jakaś tajemnica? Olej cwaniaków, bo problemy będziesz miał takie same jak z obecnym silnikiem.

                                      Komentarz

                                      • adaś
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 876
                                        • Volkswagen

                                        #94
                                        Tajemnica zawodowa pewnie. Może taki patent jak u kolegi shu.
                                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10918
                                          • Fiat

                                          #95
                                          adaś, a jaki tam jest? bo nie wiem.....a poza tym jaka tajemnica zawodowa, płacisz to warto, żebyś wiedział co Ci pod maska chodzi....
                                          konkurencja już dawno na pewno wie, to żaden argument

                                          Komentarz

                                          • adaś
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 876
                                            • Volkswagen

                                            #96
                                            W sumie racja. Jeżeli nie wiesz co wsadzają, to musisz wierzyć mu na słowo, a to słaby argument.
                                            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2009
                                              • 10918
                                              • Fiat

                                              #97
                                              adaś, no wlaśnie, a potem będziesz chciał coś w motorowni małego naprawić w przyszłości i nie będziesz wiedział np. jaką uszczelkę kupić do pokrywy zaworów.....
                                              ja bym takie ceregiele odpuścił i kupił konkretny silnik na wymianę - np. bjb (?), albo pogonił to co z auta zostało

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                rado84, chyba taniej Ci wyjdzie jechać do ASO na diagnozę - jak auto jeździ, a ktoś już silnika szuka.....
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • hyp
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 146
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #99
                                                  hmm ogłoszenie nie profesjonalne, jak się zdecydujesz to tylko z jakąś gwarancją i nie na słowo, tylko na piśmie i dokładnie przeczytaj co obejmuje gwarancja.

                                                  BTW. według mnie 1.9 BXE nie jest wadliwy tylko całym przekleństwem BXE było używanie oleju long life i wymiana co 30tys (jak zawsze wyjątek potwierdza regułę) i to powodowało wycieranie panewek, potem doszedł DPF i rozcieńczanie oleju. Każdy silnik ma jakieś wady (urywanie śruby z korbowodu były w innych silnikach niż BXE nie pamiętam w jakich ) gdy zatrze Ci się panewka to śruby były na miejscu a korbowód zazwyczaj się łamał, 2.0 TDI - pękające głowice, 1,4 Benzyna - uszczelki pod głowicą i osiadające gniazda panewek tłoku "powodujące wypadnie zapłonu"
                                                  większość wad były usuwane z kolejnymi wersjami, dlatego warto dowiedzieć się co chcą Ci tam włożyć i z którego roku jest dany silnik będziesz wiedzieć na czym stoisz i na co uważać z nowym silniku
                                                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                                  Komentarz

                                                  • gusiak11
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1362
                                                    • Ford

                                                    Zamieszczone przez hyp
                                                    według mnie 1.9 BXE nie jest wadliwy tylko całym przekleństwem BXE było używanie oleju long life i wymiana co 30tys (jak zawsze wyjątek potwierdza regułę)
                                                    Wg. mnie masz 10000% racji technologia może poszła do przodu ale nie aż na tyle żeby nagle wlać mniej oleju i wydłużyć jego żywotność 2x .... szczególnie że VW zaleca olej na C.....

                                                    Większość niezależnych mechaników zaleca max. 15tyś km a jak się dużo lata po mieście to nawet 10, i omijać olej na C.... ale producenci którzy chcą wybić się na rynku.... koszt eksploatacji NASZEGO samochodu to zaledwie... a u konkurencji jest +xx wiecej....
                                                    Zanim ulegnie poważnej awarii gwarancja dawno się skończy... jednak rynek wtórny, no cóż on już ich nie interesuje

                                                    Ale to jeszcze nazwijmy połowa problemu, druga .... no coż.... długi temat jak cały nasz rynek wtórny ...
                                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...